1 min

Een nieuwe prepaid-kaart met de naam Wallie moet extra impulsen geven aan de toch al snel groeiende markt van verkopen via het internet. Met de kaart wil initatiefnemer Distri Group uit Wateringen de problemen bij internetbetalingen ondervangen. Wallie moet het gemak van de creditcard combineren met de veiligheid van de acceptgiro. Distri heeft naam gemaakt door het opzetten van de distributie van prepaid-telefoonkaarten. Het werkt daarvoor samen met alle vijf Nederlandse mobieletelefoonbedrijven en Debitel. Het nu zeven jaar oude bedrijf heeft 120 mensen in dienst en een omzet van ongeveer een kwart miljard euro, zei oprichter/directeur R. Lelieveld donderdag.

De Wallie-kaart is vanaf 4 oktober in coupures van 5 tot en met 50 euro te koop in 3500 winkels. Het gaat daarbij om zelfstandige winkels zoals tabakszaken, maar ook om ketens als Bruna, C1000, Free Record Shop en stationskiosken. De kaarten zijn te gebruiken op de websites van Nederlandse internetwinkels als Fleurop, Ako, Free Record Shop, Marktplaats.nl en Medicijnen.nl. De introductie van de kaart gaat gepaard met een grote reclamecampagne via de tv en kranten.