2min

Tags in dit artikel

, , ,

Euronext, de Pan Europese beurs, heeft gekozen voor de 360 graden panorama foto’s van "virro – virtueel rondkijken" om "Financieel Nieuwscentrum Beursplein 5" op het internet te presenteren. Door middel van een virtuele tour kan men o.a. rondkijken in de bestuurskamer, het beurscafé en natuurlijk op de beursvloer.

Als het centrum van onze openbare kapitaalmarkt is Beursplein 5 zonder twijfel het meest bekende financiële adres van Nederland. Het monumentale beursgebouw van de architect Jos Cuypers werd in januari 1914 geopend. Het is een statig gebouw, kenmerkend voor de in die tijd zo deftige effectenhandel, en met zoveel verrassende details dat bezoekers steevast onder de indruk raken. Maar Beursplein 5 is ook een functioneel gebouw. Achter de monumentale gevel vindt u zalen met de meest moderne apparatuur. Zalen voor presentaties, persconferenties, analistenbijeenkomsten, aandeelhoudersvergaderingen of seminars.

"Voor de gemiddelde Nederlander is ‘Beursplein 5′ een imposante hal met veel beeldschermen, gebarende en druk door elkaar lopende handelaren. Inmiddels is de handel van de vloer naar de computer schermen verplaatst. De beursvloer, bestuurskamer, beurscafé en andere ruimtes worden nu verhuurd t.b.v. evenementen en vergaderingen.", aldus Jenny Schellekens, Events Manager van Beursplein 5. "Op onze website bieden we met de 360 graden foto’s een indrukwekkend kijkje achter de muren van Beursplein 5".

"De zakelijke doelgroep oriënteert zich meer en meer via het internet. Het is dus van groot belang je professioneel te presenteren op dit medium", aldus R. de Jong Directeur Marketing en Sales van Virro. "Internetters hebben vaak haast en zijn dus op zoek naar snelle hapklare informatie. Euronext biedt met de virtuele tour de mogelijkheid om in één oogopslag een indruk te krijgen van de mogelijkheden. Hiermee voorkom je onnodige bezichtigingen die zowel Euronext als de potentiële klant veel tijd kosten."

Een panorama foto is een interactieve foto waarbij de kijker zelf bepaalt in welke richting hij kijkt. De bezoeker van de website kan in de foto naar boven, onder, links en rechts kijken. Hij/zij bevindt zich als het ware in het midden van de gefotografeerde ruimte. Middels deze techniek is het mogelijk om iemand op een totaal andere locatie een impressie te geven van de sfeer, uitstraling en faciliteiten van een ruimte of omgeving.