1 min

Tags in dit artikel

Heineken is op haar mobiele site een actie begonnen met gratis nametones. De ringtones zijn bedoeld voor de nieuwe generatie mobiele telefoons. Inzet van de actie is opnieuw het succesvolle "Biertje?"

Heineken biedt via de site meer dan 300 ‘name tones’ aan. De gratis ringtones laten een telefoon letterlijk je naam roepen, inclusief de populaire kreet: "Biertje?". 150 populaire jongens- en meisjesnamen zijn verkrijgbaar als name tone. Van Adam tot Wouter en van Amber tot Zoë. Wie Thomas heet, krijgt "Hey Thomas, Biertje?" te horen als z’n telefoon overgaat.

Ook zijn er naamloze versies opgenomen waarbij het op verschillende manieren te beluisteren en af te spelen valt, zoals "Hey lekker ding, biertje?" of "Vriend, Biertje?". De dienst is ontwikkeld door Qi, het interactieve raclamebureau van Heineken. Op de site behalve nametones ook gewone ringtones, screensavers en wallpapers te downloaden.

Volgens Jeroen de Bakker van Qi is de nametones-actie van Heineken een mooi voorbeeld van hoe je een campagne als "Biertje?" via minder tradionele mediakanalen kan herkapitaliseren en is het ook een voorbeeld van hoe Heineken zijn "brandcontent kan stretchen." Ook met de nametones-actie richt het biermerk zich op de jongvolwassenen (18 tot en met 35 jaar).