1 min

Tags in dit artikel

, ,

Internetters zijn over het algemeen te spreken over hun internetaanbieder.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond dat dinsdag is gepresenteerd. Mensen zijn echter minder tevreden over de klantenservice van de provider.

Volgens de bond is 53 procent van de ruim 2600 ondervraagde internetters erg tevreden over hun aanbieder en 33 procent enigszins tevreden. ,,Aspecten zoals snelheid, gebruiksgemak en betrouwbaarheid worden als goed beoordeeld”, aldus de bond.

De belangenorganisatie zegt dat er ‘behoorlijke verschillen’ zijn tussen de bedrijven. ,,XS4ALL en Demon scoren op (vrijwel) alle onderzochte aspecten beter dan de concurrenten. Chello en B,1,8 ome scoren juist onder het gemiddelde”, concludeert de bond.

Uit het onderzoek blijkt verder dat ongeveer eenvijfde van de internetters de klantenservice en technische ondersteuning van hun internetaanbieder ,,tamelijk slecht of erg slecht” vindt.

De Consumentenbond roept de providers daarom op om snel een geschillencommissie in te stellen. Ook moeten zij algemene voorwaarden voor hun diensten opstellen.