1 min

Tags in dit artikel

, ,

Er duiken zo hier en daar wel eens consumentonvriendelijke producten op. Een spelcomputer die opeens in brand vliegt, een glassplinter in babyvoeding of een stukje ijzer in een suikerklontje, je kan het zo gek nog niet bedenken. Nu is er een nieuwe sms-dienst waarbij mensen direct worden gewaarschuwd voor dergelijke gevaren.

De nieuwe sms-dienst, ConsumentAlarm genaamd, werd zonet gelanceerd door De Consumentenbond. De eerste twee sms’jes die verstuurd werden gingen over chocoladeklokjes van de Hema en over brandbare Dell-accu’s.

ConsumentAlarm is voor mensen die direct, gelijk waar ze zich bevinden, op de hoogte willen worden gebracht voor gevaren die hun gezondheid of portemonnee kunnen schaden.
Als De Consumentenbond een gevaar vindt die dreigt voor de consumenten krijgen degene die zich voor de dienst hebben ingeschreven automatisch een bericht per sms, en zo mogelijk advies erbij.

ConsumentAlarm is tot stand gekomen naar aanleiding van een onderzoek van de Consumentenbond, waarbij misstanden naar voren zijn gekomen.

Klik hier als je je wilt aanmelden, of bel naar (070) 445 45 45. Je kunt je ook direct terug afmelden.
De eerste vijf sms’jes zullen gratis zijn. Leden van de Consumentenbond betalen vervolgens 33 eurocent en niet-leden 55 eurocent.

Met deze dienst is Consumentenbond de eerste algemene consumentenorganisatie ter wereld die een dergelijke sms-dienst lanceert.