1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Verschillende fabrikanten als EA en Atari stoppen reeds reclame in hun games. Midway heeft nu een deal gesloten met in-game-advertentiebureau Double Fusion en is dus ook van plan om reclames in games te gaan verwerken.

Ingame reclame biedt tal van voordelen. Zo pikt de speler de reclame op zonder het echt te beseffen, bereikt men de juiste doelgroep onmiddellijk en de speler wordt er niet door gestoord. In tegenstelling tot tv reclame is het dus veel subtieler en tegelijkertijd effectiever.

In toekomstige games is Midway van plan reclame te verwerken. Steve Allison, directeur van de merketingafdeling bij Midway verklaarde het volgende: "Onze relatie met Double Fusion zal ons niet alleen geld opleveren, maar het stelt ons ook in staat om samen te werken met een partner die het ontwikkelen van een spel snapt en advertentieplekken organisch en geloofwaardig weet te maken.".

Ex-werkneemster bij Atari, Sarah McIlroy zal de banden tussen de twee bedrijven onderhouden. Reclame in games heeft dus nog een toekomst. Successpellen als Fifa en The Matrix maken hier al gretig gebruik van.