1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Online Muziekwinkel iTunes had een deal waardoor ze via de muziekdienst kaartjes voor het concert van de rockgroep vier dagen vroeger konden verkopen. Er ging echter iets mis waardoor de promotie eindigde in een fiasco.

Mensen die het album kochten via iTunes zouden een code krijgen in hun mailbox waarmee ze vier dagen voor de officiële verkoop kaartjes zouden kunnen kopen. het systeem werkte echter niet feilloos en slechts een aantal mensen hebben daadwerkelijk de code ontvangen.

Heel wat kwade mensen belden naar de helpdesk om te vragen wat er aan de hand was. Apple heeft tot nu toe geen reden gegeven voor het incident. Door het te laat of niet aankomen van de codes zijn de beste plaatsen al verkocht. Het gevolg is een groot aantal ontevreden gebruikers.

Het enige voordeel van voorverkoop is namelijk de mogelijkheid om de beste plaatste te verkrijgen. Deze hebben de fans nu aan het neus zien voorbijgaan. Op dit moment stuurt Apple de codes in kleine aantallen naar de gebruikers om ze toch nog een kans te geven op een kaartje.