1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Motorola heeft een nieuwe telefoon ontwikkeld die slechts 9mm dik is en bedoeld is voor nieuwe markten met een flink groeipotentieel. Met de telefoon hoopt Motorola beter in staat te zijn om te concurreren met Nokia, dat recentelijk ook een aantal eenvoudige telefoons introduceerde voor nieuwe markten.

Motorola ziet net als haar concurrenten enorm veel mogelijkheden in landen als India en China. In tegenstelling tot veel Noord-Amerikaanse en Europese landen heeft daar nog lang niet iedereen een mobiele telefoon en dus kunnen bedrijven volop met elkaar concurreren. Nokia is momenteel de nummer één in deze nieuwe markten, maar Motorola hoopt daar verandering in te brengen.

Het heeft daarom de Motofone ontwikkeld. Een goedkoop te produceren telefoon die er toch stijlvol uitziet en zelfs dunner is dan de Razr, het topmodel van Motorola. De telefoon kan met stemgeluid bediend worden, zodat mensen die analfabetisch zijn de telefoon ook kunnen gebruiken. Verder is het schermpje van de telefoon ook goed zichtbaar bij fel zonlicht.
De Motofone zal in eerste instantie alleen werken op GSM netwerken, maar in het eerste kwartaal van 2007 volgt er ook een CDMA versie.

De Motofone zal niet de enige telefoon zijn die het bedrijf voor nieuwe markten gaat maken, Motorola heeft een nieuw platform ontwikkeld, genaamd SCPL, waaronder nieuwe modellen ontwikkeld worden. De eerste 500.000 Motofones zijn inmiddels al verkocht aan een grote provider, wat de telefoon gaat kosten is echter nog niet bekend.