2min

Tags in dit artikel

, , ,

Uit metingen van de prijs- en productvergelijksite Kieskeurig.nl blijkt dat het aantal clicks op airconditioning in de periode van 1 tot en met 15 juli met 400 procent is gestegen in vergelijking met dezelfde periode in de maand mei. Nederland heeft duidelijk last van de hitte.

Ook het aantal bezoekers op zoek naar productinformatie over ventilatoren nam de afgelopen warme dagen explosief toe. De vergelijkgroep ventilatoren maakte in dezelfde periode een stijging door van bijna 450 procent.

Kieskeurig heeft dit jaar voor het eerst een speciale zomercategorie samengesteld op de homepage. Op die manier zijn de aan de zomer gerelateerde producten nog makkelijker vindbaar voor consumenten. De interesse voor verkoelende producten is tijdens de hittegolf van de afgelopen weken enorm toegenomen. Niet alleen ventilatoren en airco’s moeten de Nederlandse consument verkoeling bieden, maar ook de productcategorieën zwembaden en koelboxen deden het goed in de eerste twee weken van juli.

Voor barbecueën is het duidelijk te warm. Het aantal zoekopdrachten naar barbecues steeg in de eerste weken van juli slechts met 55 procent ten opzichte van dezelfde weken in mei. Wel maken de Kieskeurig-bezoekers duidelijk meer foto’s tijdens het mooie weer. Er waren veel zoekopdrachten naar de nieuwe productgroep geheugen- en opslagkaarten voor foto- en videocamera’s.

Het bezoekersaantal van Kieskeurig heeft niet te lijden onder de hitte. Traditioneel bezoeken mensen de eerste twee à drie dagen van een periode met mooi weer minder websites, maar dat wordt snel meer naarmate het mooie weer langer aanblijft. Blijkbaar zoeken Nederlandse consumenten binnenshuis verkoeling. De keuze tussen in de hitte in de stad winkelen en thuis online shoppen is dan snel gemaakt.