2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Niet alleen muzikaal talent kan terecht bij MTV Networks. Op 22 augustus lanceert MTV: Digital Scout. Met de Digital Scout helpt jonge creatieven en ondernemers hun ideeën te verwezenlijken. In aanmerking komen innovatieve concepten voor één van de digitale kanalen waar het bedrijf actief op is: mobile, internet, digitale TV, social networking en games. De winnaar ontvangt € 10.000,- om het verder uit te werken. Het indienen van voorstellen kan tot 1 januari 2007. De prijs wordt twee keer per jaar toegekend. Het winnende idee van de eerste ronde wordt eind februari 2007 bekend gemaakt.

“Het verder ontwikkelen van ons digitale aanbod is één van onze speerpunten de komende jaren. Jongeren spenderen steeds meer tijd aan internet, gaming, social networking en zijn gewend om hun mobiele telefoon ook voor andere zaken dan bellen te gebruiken. Wij willen vooroplopen in kids- en jongerenentertainment, ook op het vlak van digitale platforms. MTV is sinds de oprichting een inspiratiebron geweest voor veel creatieven en TMF is met zijn TMF ID Community vooruitstrevend geweest op internet. Die doelgroep willen we met MTV Networks Digital Scout een kans geven om hun ideeën te realiseren.”

Inschrijving staat open voor iedereen. Ingediende ideeën moeten innovatief en geschikt zijn voor één of meer van de hierboven genoemde digitale kanalen. Toepassingen die op meerdere platforms inzetbaar zijn, genieten de voorkeur. Natuurlijk moeten aangedragen applicaties zich richten op kids of jongeren (6 tot 34 jarigen).

De prijs bestaat uit € 10.000,- en wordt twee keer per jaar toegekend door een jury bestaande uit interne en externe experts. Nadat het concept is ontwikkeld, zal MTV Networks de beste applicatie een jaar lang inzetten op een van haar platforms. De bedenker blijft wel eigenaar van het idee. De eerste ronde loopt tot 1 januari 2007. De tweede ronde gaat in april 2007 van start. Alle voorwaarden met betrekking tot deelname zijn terug te vinden op www.digitalscout.nl.

MTV Networks Digital Scout wordt op PICNIC ’06 Cross Media Week gelanceerd. Dit nieuwe jaarlijkse evenement richt zich op creativiteit in cross media content en technologie, met de nadruk op entertainment en communicatie. Het evenement vindt van 27 – 29 september plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam.