2min

Tags in dit artikel

,

Niet alleen Apple profiteert van het succes van hun iPod, ook vele fabrikanten die producten als speakers en hoesjes vervaardigen die het "Made for iPod"-logo dragen, pikken een graantje mee van de "iPod-hype". SanDisk heeft begrepen dat dit een goede verkoopstrategie is om de populariteit van je product te laten toenemen en reageert hierop met hun "Made for Sansa"-logo.

Op maandag 21 augustus introduceerde SanDisk trots hun iPod Nano concurrent, de Sansa. Het meest opvallende aan deze speler is zijn goedkope prijs in vergelijking met de grootte van het geheugen. Zo biedt deze speler voor dezelfde prijs als de iPod Nano het dubbele in geheugen. Dit is mogelijk omdat SanDisk het geheugen zelf fabriceert en het daarom goedkoper kan verkrijgen.

Eergisteren werd op de IFA-beurs in Berlijn aangekondigd dat meer dan 40 producten het "Made for Sansa" embleem zullen dragen. Een kleine greep uit het assortiment volgt hieronder:

  • Draagbare stereo luidsprekers.
  • Reistasjes en houders in de vorm van een armband.
  • Draadloze en bedrade hoofdtelefoons.
  • FM transmitter om het mogelijk te maken om gemakkelijk naar muziek op je Sansa te luisteren via je radio in bijvoorbeeld je auto.
  • USB kabels, opladers, adapters en nog andere randapparatuur.
  • Portable stereo speakers from Altec Lansing and Macally Peripherals.

Tijdens diezelfde toespraak werd ook een interessant onderzoek naar voor gebracht van het bedrijf Mintel International Group. In hun rapport was te lezen dat in 2001 50 miljoen dollar aan MP3 spelers werden verkocht tegenover 2 miljard dollar dit jaar. Deze cijfers representeren ongeveer een derde van de Verenigde Staten. Verder stond er ook in het rapport dat een eigenaar van een MP3-speler gemiddeld 90 dollar aan accesoires uitgeeft voor zijn MP3-speler.