2min

Tags in dit artikel

, , ,

Het bedrijf Nielsen Entertainment heeft de resultaten openbaar gemaakt van een onderzoek naar het koop- en speelgedrag van actieve gamers in de USA.

Uit de cijfers blijkt duidelijk dat de PlayStation 2 op dit moment marktleider is, tweedes staat de Xbox met de GameCube op de voet gevolgd. Een ander opmerkelijk gegeven is het feit dat 56% van de 117 miljoen gamers in de Verenigde Staten games online spelen. Dit onderzoek is uitgevoerd tussen 3 en 9 juli onder 2.200 gamers met een minimumleeftijd van 13 jaar die in het bezit zijn van een spelcomputer en er minstens 1 uur per week op spelen. Hieronder vind je alle resultaten van het onderzoek:

  • 59% is in het bezit van een PS2.
  • 33% heeft een Xbox.
  • 30% heeft een GameCube.
  • 15% van de ondervraagden was in het bezit van een Xbox 360.
  • 7% had in 2005 meer dan 1 console of handheld
  • Nu in 2006 heeft 16% meer dan 1 handheld of console, deze stijging is te verklaren door de grote populariteit van de Nintendo DS en PSP.
  • Gemiddeld spenderen de ondervraagden 14 uur per week aan het spelen van consolegames
  • Gemiddeld 17 uur per week worden er handheldgames gespeeld.
  • 24% van de actieve gamers spelen games op hun mobiele telefoon.
  • Een gamer koopt gemiddeld 4 games per 6 maanden.
  • In 90% van de gevallen koopt men de games gewoon in de winkel.
  • De andere 10% wordt online gekocht.
  • Wekelijks wordt er 16 dollar gespendeerd aan games door een gamer.
  • Op 55 uren vrije tijd, wordt 13 uren ervan aan games besteed.
  • 56% speelt online.
  • 64% van de online gamers zijn vrouwen.
  • 64% van de gamers speelt hoofdzakelijk op de PC.
  • 40% van de actieve gamers zijn tieners.
  • 13% zijn ouder dan 45 jaar.
  • De verhouding van het aantal mannen tot het aantal vrouwen die gamen bedraagt ongeveer 2 op 1.