1 min

Tags in dit artikel

, ,

Een nieuw onderzoek uitgevoerd door Hitachi toont aan dat 78 procent van de consumenten zegt dat de volgende tv een HDTV zal zijn, maar tweederde maakt duidelijk dat ze de verschillen tussen de verschillende modellen niet begrijpen.

De HDTV-markt is bezaaid met plasma vs. LCD, DLP vs. flatpanel en 720p vs. 1080p. Volgens het onderzoek weet 67 procent van de consumenten niet de verschillen tussen deze technologieën uit te leggen.

Desondanks blijft de interesse voor een high-definition set bewaard. 85 procent van de consumenten met een jaarinkomen van 35.000 dollar is geïnteresseerd in HDTV. Van de Amerikanen die een lager jaarinkomen hebben dan 35.000 dollar is 70 procent geïnteresseerd in HDTV.

Het onderzoek toonde aan dat mannen meer over HDTV-opties kunnen vertellen dan vrouwen. 73 procent van de vrouwen raakte verward door de verschillende technologieën, vergeleken met 51 procent van de mannen.

60 procent verklaarde dat beeldkwaliteit de belangrijkste rol speelt in de koop van een nieuwe tv. 11% vond het merk de belangrijkste factor en 9 procent maakte zich druk om de grootte van het scherm.