1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De online muziekafdeling van Wal-Mart, Amerika’s grootste supermarktketen, is begonnen met de verkoop van DRM-vrij muziek en dit voor de prijs van 94 dollarcent per liedje.

Hoewel vele onafhankelijke muziekmaatschappijen jarenlang halstarrig weigerden niet-beveiligde muziek te verkopen, hebben sommigen onder hen dit toch besloten die verkoop toe te laten, in de hoop piraterij te kunnen terugdringen. DRM is dan ook jarenlang een grote bron van ergernis geweest bij consumenten, die de volle pot betaalden voor hun muziek, maar van die muziek slechts beperkt gebruik konden maken.

Wal-Mart kan meteen ook grote namen aanbieden zoals The Rolling Stones, Coldplay en Maroon 5. Maar de supermarktketen is niet de eerste op de markt van de legale, DRM-vrije muziek. In april was het Britse muzieklabel EMI de eerste maatschappij die DRM-vrije muziek aanbood. Het doet dit in Apple’s Music Store voor de prijs van 1,29 dollar per track.

Naast de DRM-vrije muziek in MP3-formaat, gaat Wal-Mart ook door met de verkoop van WMA-nummers voor een iets lagere prijs, 88 dollarcent.