1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De volgende in de reeks van Battlefield-games zal gratis op internet aageboden worden. John Riccitiello van EA wil op deze manier beter inspelen op de wensen van gamers.

Sinds zijn aanstelling als CEO van Electronic Arts is Riccitiello bezig om nieuwe manieren te vinden om games te vernieuwen en contact te maken met de spelers.

Zo is het gratis distribueren van games daar één van. Het is de bedoelig dat de komende versie in de Battlefield serie op deze nieuwe manier aangeboden zal worden. Via reclames binnen het spel hoopt Electronic Arts alsnog aan inkomsten te komen.

En toch is dit niet de eerste keer dat EA dit doet. Zo’n twee jaar geleden is op de Koreaanse markt een zelfde initiatief gedaan. Toen ging het om het spel FIFA. Dit is toen vijf miljoen keer gedownload en genereerde een omzet van zo’n één miljoen dollar per maand.

De vorm van deze nieuwe Battlefield zal ook anders worden. Zo zal de game minder moeilijk zijn en duren de potjes tussen de tien en vijftien minuten per keer. Tevens zal het spel in cartoonvorm zijn. Battlefield Heroes zal deze zomer uitgebracht worden.