1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Uit een door Vodafone gehouden onderzoek genaamd ‘Bellen met aandacht’ is gebleken dat 80 procent snel afgeleid is tijdens het mobiel bellen.

Het onderzoek, uitgevoerd door Motivaction onder 517 mensen, had als doel om er achter te komen of mensen snel met andere dingen bezig zijn tijdens het telefoneren waardoor ze hun aandacht niet bij het gesprek hebben.

Uit dit onderzoek heeft Vodafone geconcludeerd dat de markt klaar is voor een nieuw product. Dit heeft het bedrijf nu geïntroduceerd onder de naam "Vodafone onder ons".

Voor tien euro per maand kan een groep van vier personen onderling onbeperkt met elkaar mobiel bellen. Zo kunnen Vodafone-klanten hun volledige aandacht aan elkaar geven.

Andere interessante resultaten uit het onderzoek zijn o.a;

  • 93 procent belt het liefst met zijn familie of vrienden
  • 78 procent geeft aan andere dingen te doen tijdens het bellen.
  • 64 procent luistert niet goed tijdens een telefoongesprek.
  • 61 procent heeft het gevoel dat de persoon aan de andere kant van de lijn ergens anders mee bezig is.
  • 45 procent denkt dat ‘ervoor gaan zitten’ helpt om de volledige aandacht bij het gesprek te houden