1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Binnenkort komt het EK er weer aan. Dit zorgt altijd weer voor een goede impuls aan de economie, deze is dit jaar ook op het internet te merken. De verkoop van online ‘EK-producten’ is in mei bijna de helft gestegen ten opzichte van april. Onder deze producten vallen onder andere wedstrijdkaartjes, oranjeproducten zoals kleding en accessoires en LCD- en/of plasmaschermen.

Affiliate marketing netwerk M4N deed onderzoek naar de omzet en het aantal verkochte EK-producten in de maanden maart, april en mei. Hieruit blijkt dat de omzet van deze producten in mei met 47 procent is gestegen ten opzichte van april. In de spelletjes-branche is een stijging van 202 procent op te merken.

Hoe verder Nederland komt in het EK, hoe meer er verkocht wordt. De onderzoekers verwachten dat er nog 80 miljoen euro uitgegeven wordt wanneer Nederland in de finale van het EK weet te komen.

Er zijn speciale EK-sites die zich richten op tickets voor het evenement, gadgets, ringtones en games. Daarnaast hebben onder andere Otto, Aktiesport, Bijenkorf en Perry Sport een speciale online EK-shop.