1 min

Nadat de consumentenbond gisteren een meldpunt opende voor klachten over telecom- en internetprovider Ziggo zijn er na 24 uur al een recordaantal van 2500 klachten binnengekomen.

67 procent van deze klachten gaat over een niet werkende internetverbinding. Ook zijn de klanten van Ziggo niet tevreden over de bereikbaarheid van de klantenservice. Volgens 47 procent van de gevallen bleek het niet mogelijk om binnen twintig minuten iemand aan de lijn te krijgen. Zestien procent van deze bellers moesten zelfs langer dan een uur wachten.

En als je dan uiteindelijk de klantenservice te pakken kreeg is dit nog geen garantie dat je goed geholpen wordt. 60 procent werd niet geholpen en bij vijftien procent slechts gedeeltelijk. Toch werden al wel de kosten verlaagd van de klantenservice, van tien cent naar twee cent per minuut. Ook zijn er extra callcentermedewerkers aangenomen.

Volgens een woordvoerder van Ziggo ‘baalt’ het bedrijf van de ‘opstartproblemen’ maar wijt deze problemen aan de fusie. "Dit was anders ook gebeurd. Daarbij zijn de technische problemen sinds vrijdag opgelost”, aldus de woordvoerder.