1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De lancering van MobileMe, afgelopen vrijdag, was voor veel gebruikers een vervelende ervaring. Veel van hen konden niet inloggen of synchroniseren. Apple heeft gister de problemen erkend.

"De omschakeling tussen .Mac naar MobileMe was stroever dan we hadden verwacht maar alles draait nu", aldus Bill Evans, woordvoerder van Apple tegenover MacWorld.

"We willen onze excuses aanbieden tegenover onze trouwe klanten en onze waardering uitspreken over hun geduld door ze een automatische verlenging van 30 dagen te geven van hun abonnement op MobileMe", aldus Evans, "Dit alles is geheel gratis."

In een email aan alle MobileMe-gebruikers heeft Apple gezegd dat alle problemen zijn opgelost. Ook stopt Apple met het gebruik van het woord ‘push’ om alles te omschrijven binnen MobileMe. Veel gebruikers kwamen erachter dat er een vertraging van vijftien minuten aanwezig was bij de synchronisatie tussen de computer en andere apparaten. Wijzigingen die op de iPhone werden gemaakt an naar de web-applicaties gestuurd werden waren wel gelijk zichtbaar, en dat blijft ook zo.

Michael Gartenberg, vice-president van Jupiter Research, is zeer verheugd met deze oplossing door Apple. "Ze hebben de juiste beslissing genomen", aldus Gartenberg, "Eerst de problemen erkennen en daarna een handreiking doen. Het is niet erg dat je problemen hebt, het gaat om de manier hoe je er mee omgaat".