1 min

Tags in dit artikel

,

Het Belgische postbedrijf, De Post, gaat vanaf 1 september dit jaar haar eigen prepaid-kaart op de markt brengen onder de naam ‘PostMobile’. De Belgische brievenbezorger werkt hiervoor samen met telecomoperator Proximus.

"We worden geen mobiele virtuele operator. We maken gebruik van het netwerk en de expertise van Proximus, maar kunnen wel onze eigen merknaam en eigen prijsmodel lanceren", aldus woordvoerder Piet Van Speybroeck. "Gsm-kaarten zijn een goede aanvulling van ons dienstenaanbod."

De Post heeft ervoor gekozen om PostMobile zo eenvoudig mogelijk te houden. Klanten kunnen enkel kaarten kopen van vijf euro. Met deze kaarten kan men ofwel 25 minuten telefoneren ofwel 50 sms’jes verzenden. Omgerekend is dat 20 eurocent per minuut en 10 eurocent per sms’je. De tarieven zijn onafhankelijk van het netwerk waar men naar belt of sms’t , ook tussen vaste en mobiele netwerken wordt geen onderscheid gemaakt.