2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Restaurant, ’t Hart van Breda, dat gevestigd is in Breda heeft als vrijwel het eerste restaurant in Nederland een digitaal ober-systeem geïntroduceerd.

Het systeem bezit diverse opties, zo kan men uiteraard de bestelling plaatsen. Maar er zijn meer opties, wanneer het gesprek dood loopt is het namelijk ook mogelijk om een spelletje op het apparaat te spelen. Anderzijds kan men chatten met het tafeltje aan de andere kant van het filiaal.

Volgens eigenaresse, Nanda Koomans, is het helemaal van deze tijd. "Het is helemaal van deze tijd. We hebben een jonge doelgroep in huis en die leeft en werkt al digitaal. Dit past helemaal bij ze", ze gaf tegelijkertijd ook een voorbeeld: "Gisteren hadden we een groep meiden en jongens binnen die met elkaar aan het chatten waren. Ze zijn na de digitale gesprekken met z’n allen naar buiten gegaan om samen verder te gaan stappen. Dat is natuurlijk hartstikke leuk!."

Er zijn wisselende reacties op het idee. Zo vinden diverse mensen het jammer dat de ober weg is, wat toch altijd weer voor een extra stukje socialiteit zorgde. Men vindt het huidige systeem overigens wel grappig, maar is bang dat de ‘horeca zichzelf opblaast.’ Een voordeel is wel dat het drankje sneller aan de tafel is.

Volgens de eigenaresse is hiervan echter geen sprake, het systeem gaat namelijk voor een omzetstijging van tien procent zorgen. Het systeem dat oorspronkelijk uit Israël komt zorgt ervoor dat de drempel lager is om wat te bestellen.

De mensen die het nieuwe systeem absoluut niet willen gebruiken hebben geluk. Zo zijn er nog acht tafels niet voorzien van de computer en is er een optie op het systeem om een ober te roepen.