2min

Tags in dit artikel

, , ,

Spil Games ontvangt iedere maand meer dan 100 miljoen bezoekers op diverse spelletjessites. ComScore heeft een Media Matrix opgesteld en hierbij heeft het bedrijf een tweede plek binnen gehaald. Nu staat het Nederlandse bedrijf boven MSN Games, EA Online en AOL Games.

"Wij zijn als underdog begonnen, een klein bedrijfje uit Hilversum. Toen waren we misschien nog geen bedreiging voor MSN Games, maar dat is nu wel anders," aldus een woordvoerder van Spil Games.

Nu staat alleen Yahoo nog boven Spil Games in de Media Matrix. "We zijn op jacht. Uiteindelijk zullen we ook Yahoo voorbij streven. Zo hebben we gelokaliseerde gameportals per land, zoals bijvoorbeeld spelletjes.nl, juegos.com en jeux.fr. Andere ontwikkelingen zijn nieuwe businessmodellen en gameportals met een nieuw genre. Bij het genre massive multiplayer games kan je bijvoorbeeld in virtuele gamewerelden items kopen. Op deze manier investeren we in uitbreiding en verkennen we nieuwe markten, dit levert ons nieuwe bezoekers op. Daar zetten wij op in. We breiden uit naar nieuwe markten en dat levert ook weer nieuwe bezoekers op."

"We voegen bijvoorbeeld nieuwe mogelijkheden, als bijvoorbeeld communityfuncties toe en versterken hiermee de loyaliteit van de bezoekers." Hiermee probeert Spil Games ook te overwinnen. Volgens ComScore is de winst van Spil Games verdrievoudigd in 2007 en dit jaar is het bereik verdubbeld. Zo worden ze ook langzaam groter dan Yahoo Games.

"Het wordt wel steeds uitdagender om adverteerders tevreden te houden. Grote bedrijven willen een specifieke campagne, niet zomaar een banner. Maar omdat wij doelgroepgericht te werk gaan weten ze ons nog te vinden. Partijen die minder goed een doelgroep kunnen bereiken, die zullen eerder in de problemen komen."