2min

Tags in dit artikel

, ,

KPN gaat een nieuwe formule toepassen op de Primafoon. Hierbij komt een verbouwing van alle winkels van Primafoon kijken. Er zijn ondertussen al twintig winkels omgebouwd.

KPN vindt het tijd voor een nieuwe formule voor Primafoon. De oude formule stamt al uit 1984 en de eerste Primafoon werd al in 1999 geopend. Nu is Primafoon toe aan vernieuwing, aldus de KPN. Er zijn op dit moment al twintig winkels omgebouwd, volgend jaar volgen de andere 79 vestigingen. "Daar zijn we in verband met de feestdagen even mee gestopt. Het ombouwen van een winkel kost acht werkdagen. Dat willen we vanaf februari zoveel mogelijk spreiden," aldus Simone Boitelle van KPN.

De grootste verandering is dat Primafoon zich minder gaat richten op vaste telefonie en meer op de jongere klanten. De winkels zullen voorzien worden van aanraakschermen. Via deze schermen moet het mogelijk worden alle informatie over de aangeboden producten en diensten op te vragen. Tevens zullen alle producten en diensten via het internet te bestellen zijn. Ook zal de aandacht vooral gaan naar mobiel internet, mobiele telefonie, service en televisie.

Primafoon gaat zich meer richten op jongeren maar zal niet samensmelten met Hi, de andere dienst van KPN. Hi richt zich vooral op jongeren die vaak de nieuwste technologie tot hun beschikking willen hebben. "Met Hi willen we ons echt concentreren op de trendy jongeren die op zoek gaan naar speciale toestellen, maar ook met de KPN winkels hopen we een iets jonger publiek aan te trekken," zegt Boitelle.