2min

Tags in dit artikel

Microsoft is druk doende zijn imago en dat van zijn producten op te poetsen en startte daarom eerder de ‘I’m a PC’-campagne. Nieuwste onderdeel van deze campagne is een kledinglijn onder de naam ‘Softwear by Microsoft’.

De kledinglijn bestaat vooralsnog uit een achttal t-shirts, die weer onderverdeeld zijn in ‘Classic’- en ‘Common’-design. De Common-shirts zijn ontworpen door de gelijknamige rapper, naar verwachting zal hij ook een aantal promotiewerkzaamheden voor zijn rekening nemen. Verder heeft ook marketingbureau Crispin Porter & Bogusky een hand in de collectie, het bureau is namelijk verantwoordelijk voor de overkoepelende ‘I’m a PC’-campagne.

Volgens Microsoft zijn de shirts bedoeld voor iedereen die nostalgische gevoelens heeft bij de pc. "Het is een kledinglijn die inspringt op de tijd dat pc’s begonnen met het veranderen van ons leven. Met retro logo’s en klassieke foto’s tonen de shirts de DOS-dagen van de softwarefabrikant die nu miljarden mensen met elkaar verbindt", aldus de website van Softwear.

De shirts zijn vanaf 15 december te koop in een geselecteerd aantal winkels, welke dat dan zijn is nog niet duidelijk. Hoe de acht shirts eruit zien is wel bekend, je vindt ze hieronder.

Classic Designs


The Albuquerque – It all started in the desert


The DOS Tangle – The first logo you saw on a screen


The 101 – Learn to speak the language


The Misdemeanor – Everyone deserves a second chance

Common’s Designs


The Giver – The real message


The Vision – The boss sees clearly


The Reminisce – 1985: Word is born


The Creator – The code of hip hop