1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Men heeft besloten om het Rotterdamse metrostation Beurs/Churchillplein te voorzien van een zevental digitale schermen. Op deze schermen kan men het nieuws zien.

De schermen zijn neergezet door City Media Rotterdam. Zij is ook de initiatiefnemer. De advertentie-exploitatie valt onder het beheer van CBS Outdoor. De schermen zijn manshoog en zijn beschermd door metalen lijsten. Men gebruikt de schermen als projectiescherm, door middel van veertien beamers wordt er geprojecteerd op het scherm.

De schermen worden dan dagelijks bekeken door ongeveer negentigduizend reizigers. Via de schermen wordt dus een vrij groot publiek bereikt, aan beide kanten van het scherm projecteert men hetzelfde. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij CBS Outdoor: "Bovenop ons bereik met traditionele vormen van buitenreclame rollen wij momenteel ook een digitaal netwerk uit. De nieuwe projectieschermen op metrostation Beurs/Churchillplein passen perfect in deze strategie."

City Media Rotterdam stelt zich ten doel om met grote publieke schermen en kleinere narrowcasting-toepassingen het ‘virtuele spiegelbeel’’ van de stad te vormen. Alle schermen samen vormen straks een open communicatieplatform voor, door en van de Rotterdammers.