1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

EA heeft vorige week op de Game Developers Conference een feestje gegeven ter ere van de game Battlefield Bad Company 2. In een twaalf minuten durende presentatie liet de uitgever een walkthrough zien van een missie en een trailer die onderaan dit bericht te bekijken is.


De demonstratie begon in het virtuele Rusland waar je met je Bad Company team op een sneeuwvlakte wordt gedropt. Als het team uiteindelijk de truck heeft bereikt om uit het gebied te komen, krijgt het de opdracht om de achtervolgende vijanden uit te schakelen.

Over het verhaal werd niet veel vrijgegeven, het personeel van DICE, de ontwikkelaar van Bad Company 2, gaf aan dat de game iets serieuzer en intenser gaat worden dan deel een. Ook alle characters uit deel enn komen weer voor in deel twee. De game moet nog intenser worden doordat er meer kapotgeschoten kan worden. Daarnaast is er "micro-destruction" toegepast, wat betekent dat niet alleen grote objecten kapot kunnen, maar ook kleine voorwerpen aan puin geschoten kunnen worden. Zo kun je het object waar de vijand dekking achter zoekt stukje voor stukje kapot schieten.

De grafische stijl die gebruikt is in de trailer werd trouwens toegelicht door Karl Magnus Troedsson, Senior Producer bij DICE: "Iedereen kan tegenwoordig goede graphics op het beeld tonen, maar goede graphics zijn saai, daarom doen wij iets stilistisch."