1 min

Tags in dit artikel

, ,

Bol.com heeft gisteren bekend gemaakt dat het bedrijf reeds 1500 keer de ebook-reader heeft verkocht. Hiermee is het digitale boek populairder dan de webwinkel oorspronkelijk verwacht had. De reader ligt ongeveer anderhalve week in de winkels inmiddels.

In anderhalve week tijd zijn er 1500 readers en ruim 2000 boeken de toonbank overgegaan. Dit is meer dan Bol.com verwacht had. De boeken van Stieg Larsson, David Baldacci en Marion Pauw zijn het populairst, zo stelt de populaire internetwinkel Bol.com.

De nieuwe digitale ‘boeken’, zijn eigenlijk gewoon apparaten die een groot scherm hebben waar ze de bladzijdes op kunnen weergeven. Door interne opslag is het mogelijk om meer dan één boek mee te nemen op het apparaat en deze zo te lezen. Door speciale e-Ink-technologie moet de reader zo lekker lezen dat het geen verschil maakt in lezen. Het lezen vanaf het scherm moet dan dezelfde ervaring geven als het lezen vanaf papier. Bol.Com heeft anderhalve week geleden de readers geïntroduceerd, in samenwerking met Sony. Techzine was hierbij ook aanwezig.

"We houden er nu rekening mee dat tienduizenden Nederlanders de voordelen van digitaal lezen het komende jaar willen gaan ervaren", stelt Bol.com in een verklaring. Er zijn meer e-readers op de markt, maar die presteren qua verkoopcijfers lang niet zo goed als degene die Bol.com aanbiedt, dat heeft onder andere met marketing te maken.