1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Craig Alexander van Turbine vertelt in zijn presentatie ‘MMOs to Consoles’ dat het makkelijker is om een MMO voor de Xbox 360 te maken dan voor de PlayStation 3.

Alexander kwam tijdens zijn presentatie met een aantal redenen waarom ze het beste een MMO voor de Xbox 360 kunnen maken. De drie beste redenen zijn als volgt:

  • De Blu-ray speler heeft een langzamere seek- en accesstime dan de DVD-drive op de Xbox 360. Zodra de Blu-ray op snelheid draait kan het grote aantallen in data aan, maar niet op het gebied van seeking en accessing, wat nadelig is als het aankomt op iets als een MMO;
  • De memory architecture is anders. Als je werkt met het hoofdgeheugen dan werk je met ongeveer 250 MB op de PS3 en 512 MB op de Xbox 360;
  • De tools van de PS3 zijn niet zo gebruiksvriendelijk als op de Xbox 360. Dat geldt voor zowel de performance monitor tools, debugger tools en de rest;
  • Van Xbox 360 naar PS3 is moeilijker dan van PS3 naar Xbox 360.

Alexander liet tijdens zijn presentatie ook merken aan de ontwikkelaars dat ze beter kunnen beginnen met het ontwikkelen van de game voor de PlayStation 3 (de basis ontwikkeling). Dan heb je het meeste werk achter de rug en is het nog maar een kleine stap naar de Xbox 360.