1 min

Tags in dit artikel

, , ,

HTC mikt op een derde positie in de Nederlandse markt en hoopt dit nog in 2011 te kunnen behalen. Dit liet Mark Moons, directeur van HTC in Nederland, weten in een interview.

Volgens Moons is deze positie zeker haalbaar in Nederland omdat wij "redelijk gadgetgek" zouden zijn. Daarnaast staan Nederlanders volgens Moons open voor nieuwe dingen. Momenteel schommelt de Taiwanese fabrikant tussen de vierde en vijfde plaats. Deze plaats is een nette prestatie voor een bedrijf wat sinds 2006 pas zijn eerste stappen op de Nederlandse markt maakte.

HTC produceerde in haar begin jaren vooral telefoons voor oudere en reeds gevestigde merken maar besloot om haar eigen markt op te zetten omdat zij tegen de beperkingen van andere merken opliep. HTC had bij haar oprichting het idee dat mensen hun telefoon voor meer dan alleen bellen en smsen zouden willen gebruiken. Met die reden spitste HTC zich specifiek op smartphones. Hiermee heeft het merk een zelfde soort strategie als bijvoorbeeld Apple.

Volgens Moons ligt de kracht van het merk in het feit dat HTC zich niet aan een formfactor houdt. Zo biedt HTC meerdere besturingssystemen aan, smartphones met kleine en grote schermen en bevinden de producten zich in het midden- en dure segment. Doordat er steeds meer vraag naar smartphones komt verwacht Moons dat het aandeel van HTC ook zal groeien. Moons verwacht dat er in 2011 ruim vier miljoen smartphones van het merk verkocht zullen gaan worden.