1 min

Tags in dit artikel

,

In de provincie Groningen zitten 1200 klanten van KPN al sinds vorige week donderdag zonder internet. Al vier dagen lang slaagt KPN er niet in om het probleem op te lossen en de klanten te voorzien van een ip-adres waardoor ze op internet kunnen.


Een woordvoerder van KPN heeft de storing bevestigt tegenover het Dagblad van het Noorden. Op de website van KPN wordt echter in alle toonaarden gezwegen over de storing, waardoor gedupeerden niet weten wat er nu precies aan de hand is. Dit leidde dan ook tot extra drukte bij de klantenservice van KPN.

Het gaat bij deze storing om klanten die onlangs een nieuw modem van KPN hebben gekregen. Deze klanten krijgen geen ip-adres toegewezen van KPN waardoor ze niet op internet kunnen. Waarom het meer dan 4 dagen duurt om deze storing op te lossen kan de KPN woordvoerder niet zeggen, zo ver reikt zijn technische kennis niet.

Waarom deze klanten geen ip-adres krijgen toegewezen is onduidelijk, mogelijk ligt dit dus aan de nieuwe modems die deze klanten hebben ontvangen. Een KPN woordvoeder wijst er dan ook op dat het om "een betrekkelijk beperkte groep" gaat die getroffen is door deze storing. De problemen zullen naar verwachting in de loop van vandaag opgelost zijn.