1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Microsoft heeft een nieuw advertentieplatform gepresenteerd voor de Xbox 360, hiermee wil Microsoft reclame een stuk leuker en interessanter maken. Het nieuwe platform Nuads is officieel gelanceerd en maakt onder andere gebruik van Kinect.

Microsoft gaat door het gebruiken van Kinect de advertenties namelijk interactief maken. Zo gebruikt Nuads bijvoorbeeld de stem en bewegingen van haar gebruikers in de reclames. Daarnaast is het mogelijk om met stemcommando’s Tweets te versturen of Kinect-gebruikers om hun mening te vragen in een advertentie.

Enkele voorbeelden van NuAds.

Volgens Microsoft breekt Nuads de lijn tussen consumenten en content op een scherm. Volgens de fabrikanten doen bedrijven al jaren lang hun best om zoveel mogelijk activiteit in een spotje van 30 seconde te proppen.

Met de komst van Nuads zou deze interactiviteit in reclamespotjes in de schaduw worden gezet. Het enige wat hier volgens Microsoft voor nodig was, was de juiste hard- en software die zij nu hebben gevonden in de vorm van Kinect. Voor Microsoft zijn deze reclames natuurlijk een nieuwe grote inkomstenbron en daardoor enorm interessant. Voor de gamers zijn de advertenties een stuk minder boeiend al worden ze met de komst van Nuads ongetwijfeld wel iets vermakelijker.