2min

Tags in dit artikel

, , ,

Een aantal telefoonfabrikanten in Zuid-Korea hebben wel heel ludieke acties bedacht. Bij de aankoop van een smartphone kan de koper de meest fantastische prijzen winnen, zoals een Ferrarri, laptops en een gratis smartphone.

Dat schrijft Reuters vandaag in een nieuwsartikel. Met deze acties willen enkele Zuid-Koreaanse smartphonefabrikanten de concurrentie aangaan met Samsung, LG en Apple.

Een Zuid-Koreaanse student won bij een trekking onlangs een Ferrari ter waarde van 375.500 dollar. Fabrikant Pantech wilde met deze actie de verkoop van zijn Vega Racer-smartphone stimuleren. De fabrikant claimt de snelste applicationprocessor in het toestel verwerkt te hebben. Een snelle processor en een snelle auto: de link is al snel gelegd.

Consumenten konden vorige week bij KT Tech twee smartphones kopen voor de prijs van een, maar deze actie gold alleen voor tweelingen. Hiermee wilde KT Tech de nieuwe Janus-smartphone aan de man brengen. De fabrikant zegt dat de Janus de eerste smartphone is die met een 1,5 GHz dualcoreprocessor uitgerust is.

Een woordvoerder van Pantech zegt dat de promotieacties harde noodzaak zijn. "Wij kunnen niet met normale marketingstrategieën concurreren met aanbieders als Samsung en Apple… De Ferrarri, dat symbool staat voor snelheid, gaat goed samen met onze producten."

Vorige week vrijdag lanceerde Pantech een nieuwe promotieactie. Kopers van de Vega Racer-smartphone kunnen een reis naar Ferrari World in Abu Dhabi winnen. Dat deze actie een groot succes is bewijzen de verkoopcijfers wel: dagelijks worden wereldwijd ongeveer 5000 Vega Racer-toestellen verkocht. Pantech bereikte door deze actie een verkooprecord in de maand juni.

Concurrent KT Corp komt met zijn eigen promotieacties. Deze telefoonfabrikant biedt klanten een notebook, een lcd-monitor of een waardecheck aan om de tegenvallende verkoop een boost te geven. Weliswaar minder spectaculair dan de Ferrari-actie, maar desalniettemin zeker de moeite waard.