Bijna de helft van de gamers op de console koopt nooit downloadable content voor zijn of haar games. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau EEDAR.

Ondanks dat dit nog een aardig groot getal is zakken de percentages van gamers die nooit DLC kopen wel. In 2009 was dit percentage namelijk nog zo’n 66 procent. Het afgelopen jaar zou dit percentage al zijn geslonken naar een getal van 49 procent. Naar verwachting zal dit percentage dit jaar opnieuw zakken, ondanks het feit dat ontwikkelaars steeds meer aandacht besteden aan DLC.

Na de uitkomst van dit onderzoek voerde het onderzoeksbureau nog een aanvullend onderzoek uit om erachter te komen wat de beweegredenen zijn van gamers om geen DLC aan te schaffen. Bijna de helft van de gamers kiest er voor om geen DLC te kopen om zo hun privacy te beschermen. 34 procent vindt de DLC echter te duur om aan te schaffen en de resterende gamers hebben buiten de gratis content geen behoefte aan betaalde DLC. Daarnaast zou gebrekkige informatie over de extra content ook een krachtige drijfveer zijn voor veel gamers.