1 min

Velen van jullie hebben er misschien nooit van gehoord, maar het Nederlandse sociale netwerk Whoopaa heeft een nieuwe versie gelanceerd. De initiatiefnemers hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om diverse nieuwe functionaliteiten te creëren en een nieuwe interface te bouwen.

Whoopaa is pas begin dit jaar gelanceerd. Dat verklaart waarom het sociale netwerk pas iets van 10.000 leden kent. De initiatiefnemers zeggen dat Whoopaa het eerste sociale platform is dat zowel zakelijke als privécommunicatie combineert.

De afgelopen maanden hebben de initiatiefnemers flink doorgewerkt om nieuwe functionaliteiten te introduceren, zoals de introductie van Communities en zowel open als gesloten profielen. De integratie met Twitter, Facebook en LinkedIn is volgens Bas Prass, een van de oprichters, verbeterd en gebruiksvriendelijker geworden.

De redactie van Hyped.nl had contact met Prass en vertelde hen het volgende: "Voor bedrijven en organisaties introduceren we nu Communities binnen Whoopaa. Het is vanuit een community mogelijk om zowel de interne communicatie met personeel als de externe communicatie van de sociale media accounts te organiseren en te beheren."

De mogelijkheid om zowel openlijk als besloten informatie te delen, is volgens Prass een uniek concept dat nog bij geen enkel sociaal platform is terug te vinden.

Of Whoopaa daadwerkelijk succesvol zal worden in de toekomst is nog maar de vraag, maar de ambities van de initiatiefnemers liegen er niet om: zij willen meer geld bij investeerders ophalen om ook buiten Nederland groot te worden.