1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Bol.com heeft voor het eerst in 13 jaar meer online verkocht met Kerst dan Sinterklaas. Afgelopen week groeide de omzet met 35 procent, aldus de online webshop.

Naast de verschuiving van het aankoopmoment signaleert de winkel ook dat de aankopen voor kerst over het algemeen meer voor volwassen personen zijn en dat deze cadeaus iets kostbaarder zijn dan Sinterklaasgeschenken. Begin deze maand werden er voornamelijk speelgoed, games en kinderfilms verkocht. De afgelopen dagen zijn dit voornamelijk boeken, bordspellen, cd’s en elektronica. De toegenomen interesse voor online kopen is volgens Bol.com aan verschillende factoren te danken. Zo was het de afgelopen weken dusdanig herfstig dat online winkel vaak werd verkozen boven het afstruinen de koude winkelstraten. Opmerkelijk is dat de Kerst en Sint aankopen dit jaar later op gang is gekomen dan afgelopen jaren.

De meest populaire cadeaus dit jaar zijn de kerst-cd van Michael Bublé, het bordspel Scrabble, het boek Koorts van Saskia Noort, de live-dvd van Adele en de familiegame Just Dance 3. Ook camera’s, gourmetsets, speelgoed van LEGO, e-readers en de biografie van Steve Jobs gaan met grote getalen over de toonbank.