1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Samsung heeft grote plannen voor de eigen Music Hub-dienst. De muziekdienst verschijnt straks ook voor concurrerende apparaten. Hiermee reikt de fabrikant uit naar de consument, die vaak producten van verschillende merken door elkaar gebruikt. Wanneer Samsung de stap gaat zetten is nog niet bekend.

Met een bereik van zeven landen en een handvol apparaten, dient de Music Hub nu nog een beperkt publiek. Door de dienst uit te breiden zet Samsung een stap in de juiste richting om een serieuze concurrent te worden voor grootmachten zoals Google Music of Apple iTunes. Voordat het zover is, gaat de producent zich eerst richten op beschikbaarheid voor alle eigen apparaten, bijvoorbeeld de Android-koelkast van Samsung.

Music Hub combineert streamen à la Spotify met je eigen muziek en online radio. Dankzij de cloud is je muziek overal beschikbaar en blijft de muziekbibliotheek op je laptop, smartphone of tablet altijd up-to-date. Voorlopig is de Music Hub niet meer dan een leuke extra. Iets waarin, als het aan Samsung ligt, binnenkort verandering in komt.