1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

iOS-gebruikers melden problemen met het activeren van hun nieuwe iPhone of iPad bij Apple. Mogelijk dat dit het gevolg is van de hack van het Apple Dev Center vorige week.

Verschillende klanten melden problemen als zij hun nieuwe iOS-apparaten proberen te activeren. Gebruikers krijgen de melding: "Uw iPhone kon niet worden geactiveerd omdat de activatieservers tijdelijk onbeschikbaar zijn. Probeer uw iPhone met iTunes te verbinden om te activeren of probeer het over enkele minuten opnieuw."

Gebruikers die hun iOS-apparaat niet kunnen activeren wordt aangemoedigd contact op te nemen met de ondersteuningsdienst van Apple.

Het is onduidelijk of het activeren wel lukt in iTunes. Dat lijkt onwaarschijnlijk, omdat alsnog verbinding moet worden gemaakt met Apple’s activatieservers en als dat niet lukt, lukt het activeren niet.

De Developer-website werd vorige week gehackt door een beveiligingsonderzoeker om een punt te bewijzen. Direct daarna haalde Apple de site offline en is het begonnen met een grootschalige upgrade. Daar wordt nog altijd aan gewerkt. Het heeft een statuspagina online gezet waarin het de voortgang meldt, maar ook die statuspagina is regelmatig offline.