1 min

Ondanks dat Heavy Rain, exclusief verschenen voor de Playstation 3, inmiddels al weer een ruime drie jaar geleden voor het eerst in de winkels verscheen, zal dit spel door menig gamer niet snel vergeten worden. Pas nu klapt gameontwikkelaar David Cage uit de school over de samenwerking met Microsoft, die net niet doorging.

Heavy Rain, de sfeervolle action-adventure game met een meeslepend verhaal, bleek ten tijde van ontwikkeling net iets te controversieel voor Microsoft. David Cage, oprichter en eigenaar van Quantic Dream en producent van Heavy Rain, verklaarde dit tijdens het gala van afgelopen British Academy of Film and Television Arts (BAFTA). Volgens Cage zou Microsoft zich niet kunnen vinden in de verhaallijn, waarbij de ontvoering van een kind een grote rol speelt.

Of Microsoft hier achteraf verstandig aan heeft gedaan is een gewetensvraag. Heavy Rain werd namelijk tijdens de BAFTA awards van 2011 beloond met maar liefst drie prijzen. Zo kon David Cage de prijs voor Origineelste Muziek, Technologische Innovatie en Verhaallijn met het team van ontwikkelaars mee naar huis nemen. Ook Sony, die het wel aandurfde Heavy Rain uit te geven, kon uiteraard met de eer pronken.

Wel wil David Cage duidelijk maken dat hij Microsoft niet wil bekritiseren, maar enkel wil aangeven dat hij en Sony destijds een betere klik hadden.