1 min

Microsoft heeft naar buiten gebracht dat het bij nader inzien vindt dat de video’s die het bedrijf vorige week publiceerde smakeloos waren. De softwaregigant haalde de video’s 2 uur na publicatie weer offline.

In de video worden acteurs die spelen als medewerkers van Apple te zien. Zij pitchen ideeën voor de iPhone 5S en de iPhone 5C tegenover Apple’s CEO Tim Cook. Na het lanceren van de video kwamen er al snel negatieve reacties op nieuwssites en op sociale media. Microsoft gaf in een reactie tegenover nieuwssites dan ook aan dat de video’s niet volgens de standaarden van het bedrijf zijn.

In de reactie gaf het Microsoft aan dat: "De campagne was bedoeld als een vriendschappelijke stoot naar onze vrienden in Cupertino, maar het was misplaatst en om die reden hebben we besloten ze offline te halen."

Microsoft heeft al vaker dit soort plaagstootjes gegeven naar concurrenten. Eerder was er al een reclame te zien over de Nokia Lumia 1020, waarbij ouders ruzie maakten om de beste plek bij het optreden van hun kinderen. De Windows Phone-gebruiker kon hierbij gewoon achterin blijven zitten omdat de camera beter zou zijn. Ook een filmpje waarin werd beweerd dat Google Chrome je bespioneert werd geüpload door Microsoft.