1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

In de toekomst zullen ontwikkelaars toegang krijgen tot 10 procent GPU-kracht die in eerste instantie gereserveerd zal zijn voor randzaken zoals processen die te maken hebben met de Kinect-camera.

Andrew Goossen, een technisch medewerker van Microsoft, heeft tegenover Eurogamer aangegeven dat ongeveer 10 procent van de GPU-kracht van de Xbox One in eerste instantie gereserveerd is voor interne processen. Zo is deze rekenkracht bijvoorbeeld nodig voor processen rondom Kinect en het renderen van Xbox One-applicaties, bijvoorbeeld in de snap-mode waarbij twee apps worden weergegeven.

Microsoft heeft er nu voor gekozen om altijd een tiende van de GPU-kracht te reserveren, omdat deze systeemtaken een variabele belasting hebben. Dit om te voorkomen dat er plotse verschillen in de beschikbare rekenkracht zullen voorkomen. Dat maakt het ontwikkelingsproces van spellen makkelijker, omdat hier niet op geanticipeerd hoeft te worden.

In de toekomst wil Microsoft deze extra rekenkracht echter meer vrijgeven voor ontwikkelaars, terwijl alle systeemtaken toch functioneel blijven. Dat betekent dus dat de Xbox One op termijn betere beelden zal kunnen overleggen.