1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Muziekstreamingdiensten -en dan met name Spotify- staan de afgelopen tijd in een wat negatief daglicht. Artieste Taylor Swift besloot enkele weken geleden om haar gehele discografie van Spotify te verwijderen om een statement te maken voor de gehele muziekwereld en het lijkt erop dat Sony overweegt om haar voorbeeld te volgen. Sony Music is wereldwijd gezien één van de drie grootste platenlabels.

Kevin Kelleher van Sony Music heeft aangegeven dat zijn bedrijf opnieuw kijkt naar de benadering van muziekstreamingdiensten zoals Spotify. "De afgelopen week is er veel discussie geweest," zegt Kelleher, wijzend op Swift’s keuze om haar muziek van Spotify te halen. "Het komt erop neer dat we bekijken hoeveel waarde de labels en artiesten moeten hechten aan verscheidene vormen van muziekaanbod."

Natuurlijk betekent dit absoluut niet dat Sony Music’s aanbod van de ene op de dag van Spotify verdwijnt, maar dat Sony Music openlijk twijfels uit is niettemin een serieuze zaak. Volgens Kelleher is het vooral de vraag hoe goed Spotify erin slaagt om gebruikers met een gratis abonnement te converteren naar betalende abonnees.