, , , ,

Met de FI9928P heeft Foscam een erg interessante ip-camera voor gebruik buitenshuis in het assortiment. Hij is zeer robuust gebouwd en biedt zo goed als alle aansluitingen die je nodig hebt. Met de ingebouwde microsd-kaartlezer heb je zelfs de mogelijkheid om opnames in de camera zelf op te slaan. Aangezien het mogelijk is om twee streams tegelijkertijd op te nemen, kun je de beelden dan ook nog gewoon naar een netwerklocatie wegschrijven. Zeker als je een relatief groot gebied wil bestrijken maar je wilt de kosten binnen de perken houden, is deze camera het overwegen meer dan waard. Dit niet alleen vanwege de ruime pan- en tilt-mogelijkheden, maar ook vanwege het grote bereik van de krachtigste van de zes ir-leds die rondom de lens zitten. Met de beeldkwaliteit is in het algemeen weinig mis, al raden we je bij ieder ip-camera die je installeert aan om uitgebreid te experimenteren met de instellingen. De optimale instellingen kunnen namelijk nogal verschillen per situatie. Het dynamisch bereik van de camera is ook met WDR ingeschakeld niet extreem fors, maar zal voor de meeste omgevingen voldoende zijn. Zet je de kwaliteitsinstellingen van de stream op zijn allerhoogst, dan heeft de camera het in sommige gevallen wat moeilijk om een volledig vloeiend beeld op te nemen. Ook hier geldt weer dat je er goed aan doet om ook over de plaatsing van de camera goed na te denken. Het ontbreken van PoE is iets om rekening mee te houden als je het apparaat op een plaats wil ophangen waar je wel een netwerkaansluiting tot je beschikking hebt, maar geen stopcontact. Je kunt hem dan overigens ook nog altijd draadloos verbinden met het netwerk. Foscam voorziet in veel instellingsmogelijkheden, waarmee je nagenoeg alle gangbare zaken in kunt stellen. Wil je alle mogelijkheden tot je beschikking hebben, dan is de webinterface de beste optie. De app is echter ook erg uitgebreid en zal nadat de FI9928P eenmaal is geïnstalleerd voor verreweg de meeste zaken ook prima volstaan. Al met al kunnen we de Foscam FI9928P van harte aanbevelen als je op zoek bent naar een robuuste buitencamera voor het in de gaten houden van een groot gebied. Een Silver Award is zeker op zijn plaats.
8.6
  • Uitgebreide functionaliteit;
  • Goede beeldkwaliteit;