• Groundcontroller (GC) => Verover drie doelen en houdt deze zolang mogelijk bezet. (Voor de COD gamers: Dit is te vergelijken met domination);
  • Team deathmatch (TDM) => 12 vs 12;
  • Schermmutseling => Afwisselend GC en TDM;
  • Commandant (GC) => Hetzelfde als GC maar dan met één speler die doelen markeert om aan te vallen;
  • Commandant (TDM) => Zelfde als TDM maar dan met één speler die de doelen markeert om aan te vallen;
  • SP-gevecht => Combinatie van Commandant(GC)/(TDM).

Het maximale aantal spelers is 32. Het zal dus nooit gigantisch druk worden in een game. Hoewel er maar 13 wapens zijn is de multiplayer toch een groot succes. Dit komt mede door de battle points (BP). In plaats van killstreak rewards kan je in een ronde BP verdienen. Hiermee kan je bijvoorbeeld een RPG kopen om die vervelende tank uit de weg te ruimen. Of koop je toch liever een Apache (helicopter) om die tank uit de weg te ruimen en er zelfs nog een paar kills aan over te houden.
Ook zal je XP (experience points) verdienen waarmee je maximaal level 75 kan behalen. Naarmate je level hoger wordt speel je meer wapens, perks en extra uitrustingen vrij. Ook kan je hulpstukken (attachments) voor je wapens vrijspelen. Het aantal kills dat je met een bepaalt wapen maakt bepaalt ook wat je vrij speelt. Zo krijg je bij 25 kills een silencer en bij 50 een red dot sight.

De multiplayer heeft wel wat weg van Battlefield Bad Company 2. Maar hier staan de voertuigen niet random in de map, maar moet je ze kopen met BP. Zo kan voor 400 BP een Humvee kopen en als je een echte die-hard bent kan je voor 2800 BP een Apache gevechtshelikopter kopen. Voertuigen kan je alleen kopen net voordat je respawnt. Er zijn in totaal vijf voertuigen die naarmate je hoger in rang stijgt je ook nog kunt verbeteren met speciale "vehicles perks".

De multiplayer is niet perfect, er zitten hier en daar nog wat haken en ogen aan. Zo moet je soms behoorlijk lang wachten voordat je in een game zit. Bij mij heeft het een keer een half uur geduurt voordat ik daadwerkelijk kon spelen. Zit je eindelijk in een game en heeft de host een slechte internetverbinding, dan is dat dikke pech voor jou! De host verandert ook niet als deze een trage internetverbinding hebt. Iets waar ze bij Call of Duty Black Ops beter over hebben nagedacht.

Als je de game aanschaft zit er een eenmalige code bij om de multiplayer te activeren. Indien je de game dus 2e hands aanschaft moet je er nog los een multiplayer code bij aanschaffen. Deze wordt verstrekt voor een bedrag van 10 euro.