, , , , ,

Omdat dit de eerste review op Techzine is van een game die Kinect ondersteunt, zal ik even kort uitleggen wat Kinect precies inhoudt.

Kinect is een externe camera die op de Xbox 360 is aan te sluiten. Deze camera registreert al je bewegingen die je maakt en daardoor is voor bepaalde spellen een controller overbodig. Spraakherkenning is ook een van de functies die Kinect ondersteunt. Hiermee kan je bijvoorbeeld je Xbox 360 uitzetten door het commando "Xbox off" uit te spreken, je kan films op pauze zetten met je stem of zelfs commando’s in een spel geven. Kinect kan ook dagelijkse voorwerpen scannen en die op de Xbox weergeven, zodat je deze voorwerpen in spellen kan gebruiken. Zo is het mogelijk om je eigen skateboard te scannen en deze dan in een spel daadwerkelijk te gebruiken.

Op dit moment zijn er nog niet erg veel spellen voor Kinect, maar naarmate de tijd verstrijkt zullen er ongetwijfeld meerdere spellen verschijnen. Helaas wordt er op dit moment nog weinig gebruik gemaakt van de functies die Kinect ondersteunt. UFC Trainer is een kleine uitzondering op deze regel. Het spel maakt dan misschien geen gebruik van de scan- en spraakherkenning, maar je moet wel heel je lichaam gebruiken om de oefeningen die je voorgeschoteld krijgt tot een goed einde te brengen.

UFC Trainer is uitgegeven door THQ die onder meer bekend is van spellen zoals Homefront, Metro: 2033 en natuurlijk de UFC-serie. Ik heb misschien al een paar keer het woord spel laten vallen, maar UFC Trainer is alles behalve een spel. Het is meer een fitnesstraining die je gemakkelijk voor de tv kan doen in plaats van in de sportschool.

In UFC Trainer moet je nu eens een keer niet alleen maar op je controller rammen om te slaan en te schoppen, maar mag je dit lekker allemaal zelf doen. En daarom kan je het spel ook beter maar op de Xbox 360 spelen, omdat je op de PlayStation 3 en Wii versie twee controllers moet vasthouden, wat erg hinderlijk kan zijn. Daarom geldt het cijfer dat ik geef alleen maar voor de Xbox-versie en niet voor de PS3- en Wii-versie.