, , , , , , , ,

"Het is weer eens tijd voor een nieuw spel", moet ontwikkelaar ID-software hebben gedacht. De ontwikkelaar van de meest bekende FPS games zoals Quake, Wolvenstein en natuurlijk Doom komt nu met de RPG genaamd Rage. Rage doet ons veel denken aan het uit 2009 daterende spel Borderlands. Rage hanteert namelijk eenzelfde soort systeem waarbij de speler zelf naar de quests moet rijden met een gepantserde en bewapende wagen. Borderlands wist het grote publiek goed te bereiken en kreeg zelfs de titel "Game of the Year". De grote vraag is nu of Rage met dit systeem ook een goede RPG is?

Wat natuurlijk altijd een belangrijk punt is in een game is een goed verhaal. Helaas heeft Rage niet echt een spectaculair en boeiend verhaal. Zo begint het spel al aardig verwarrend. Je wordt wakker in een grote metalen bal die de Ark wordt genoemd. Nadat je jezelf uit de Ark hebt bevrijdt, wordt je aangevallen door gemuteerde wezens die heel toepasselijk Mutants heten. Een vreemdeling red je leven en neemt je mee naar zijn schuilplaats waar hij je wapens geeft, in ruil daarvoor moet je wel een paar klusjes voor hem opknappen.

Gaandeweg ontdek je dat er in 2029 een meteoriet is ingeslagen op aarde. Voordat dit gebeurde zijn er een aantal mensen, waaronder jij, in een Ark geplaatst zodat de mensheid niet zou uitsterven. Nu, 106 jaar later, wordt je wakker en blijk je niet de enige overlever te zijn.

In deze nieuwe wereld heersen er drie verschillende groepen, de Resistance, de Authority en de Mutants. De machtigste groep van deze drie is de Authority. Zij zijn de heersende macht die op zoek zijn naar overlevers van de Ark en daar een flink geldbedrag voor neertellen. Daarnaast zijn er de Mutants. De Authority heeft in het verleden proeven gedaan met mensen en daar zijn deze gemuteerde wezens uitgekomen. Als laatste is er nog de Resistance groep. Met deze groep krijg je als speler het meest te maken. Deze mensen zijn niet alleen vriendelijk en behulpzaam, maar proberen er ook alles aan te doen om de Authority te verslaan. En je raadt het misschien al, jij bent daar de aangewezen persoon voor.