, , , ,

Sonos is bekend van haar draadloze muzieksystemen. Wie een muziekinstallatie door zijn hele huis wil aanleggen, hoeft niet langer een veelvoud aan installaties te kopen, draden door het hele huis te leggen of te kijken naar dure domotica. Met Sonos kan je één of meerdere boxen kopen, afhankelijk van het aantal kamers dat je van muziek wil voorzien, plus een Bridge om je huis van muziek te voorzien. Cd-spelers, radio’s en MP3-spelers behoren voortaan tot het verleden dankzij de technologie van Sonos.

Muziek door het hele huis is nog nooit zo eenvoudig geweest als met de Sonos-producten. Eigenlijk hoef je alleen maar de box neer te zetten en de stekker in het stopcontact te steken en je bent klaar om van je favoriete muziek te genieten. Een kind kan de was doen.

Het geluidssysteem van Sonos is voorzien van zogeheten multi-room technologie. Iedere box wordt beschouwd als een ‘zoneplayer’ die je in iedere willekeurige kamer kunt neerzetten en als geluidsinstallatie fungeert. Als je een muziekinstallatie in meerdere kamers wil plaatsen, hoef je bij Sonos alleen maar een extra box te kopen. Als je meerdere boxen hebt kun je deze aan elkaar koppelen zodat je door alle boxen dezelfde muziek hoort op exact hetzelfde moment (niet geheel onbelangrijk). Een tweede mogelijkheid is dat je iedere box als aparte geluidsinstallatie gebruikt. Het is dan mogelijk dat je in iedere kamer andere muziek afspeelt. Handig als de één wil studeren en dus rustige muziek op de achtergrond wil hebben en de ander op een stevige beat wil sporten, om maar een simpel voorbeeld te geven.

Je kunt dus alle kanten op met de Sonos Play:3. Dat de geluidsinstallatie nog veelzijdiger is zal verderop in deze review uit de doeken gedaan worden. Maar eerst gaan we kijken naar de specificaties van de Play:3.