2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Inleiding

Het First Person Shooter genre, kortweg FPS, is altijd al een groot succes geweest onder de gamers. Alleen is het voor ontwikkelaars altijd moeilijk om onderling variatie te creëren in de gameplay, en dat is goed te zien als je naar de geschiedenis van de FPS kijkt. Spellen zoals Call of Duty, Battlefield en Medal of Honor zijn allemaal ooit begonnen als WO2 shooters. Omdat de gameplay grotendeels onveranderd bleef begon het grote publiek interesse te verliezen in de FPS.

Infinity Ward, de maker van Call of Duty, besloot toen om de WO2 setting achter zich te laten en een hedendaagse oorlogsgame te maken. Dit werd een enorm succes en genre broertjes Battlefield en Medal of Honor volgden al snel. Maar nu begint ook deze setting langzaam aan weer minder interessant te worden en wordt het hedendaagse geknal verplaatst naar de toekomst. Hier zijn Metro 2033, Deus Ex en Homefront voorbeelden van. Ook de game die we vandaag reviewen hoort tot deze futuristische setting.



Syndicate speelt zich af in 2069. In de wereld van Syndicate zijn alle mensen met elkaar verbonden door middel van een chip in de hersenen, genaamd een DART 6-hersenchip. Jij speelt Agent Miles Kilo die werkt voor Eurocorp. Eurocorp vecht samen met Cayman Global en Aspari om de macht op de Amerikaanse markt. Met een wapen als enigste onderhandelingsmiddel stort jij je in de wereld van Syndicate om Eurocorp te beschermen tegen de andere twee grootmachten.

Dit is echter niet het eerste deel van Syndicate. In 1993 was er ook een spel genaamd Syndicate maar dat was een strategiespel. De makers hebben besloten om van dit deel een FPS te maken. Of dit ook een succes is lees je in deze review.