Graphics en geluid

Grafisch valt het spel ons erg tegen. De auto’s zelf zien er nog aardig gedetailleerd uit, maar de omgeving lijkt wel snel in elkaar geflanst. Kale achtergronden, simpele grassprieten en steeds weer diezelfde luchtballon zorgen ervoor dat genieten van de omgeving, wat ook zeker belangrijk is bij een racegame, bijna onmogelijk is. Het probleem lijkt dat de focus bij de ontwikkeling van het grafische gedeelte voornamelijk op de auto’s heeft gelegen en totaal niet op de omgeving.

Ook het schademodel is erg karig, want of je nu met 300 km/u frontaal tegen de vangrail botst, of met 60 km/u tegen een rivaal schampt, de schade die aan de buitenkant van de auto te zien is, is hetzelfde. Het hoofdmenu ziet er ook heel simpel uit. Links staat een balk met de menu-opties en rechts een plaatje van een Ferrari. Ook met de graphics kunnen we weer één lijn trekken met het spel, want ook die zijn heel erg simpel.

Bij het geluid krijg ik ongeveer dezelfde indruk. Zo hoor je steeds hetzelfde achtergronddeuntje bij het hoofdmenu. Verder zijn er ook de slecht ingesproken voice-overs en de slip- en driftgeluiden maken het spel er niet beter op. Elke keer als je een bepaalde tijd neerzet vertelt een onbekende man met een monotone stem hoe goed je wel niet bent. Ook de geluiden die je hoort tijdens het slippen door een bocht klinken niet lekker en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een ander spel wilt gaan spelen. Ook hier kunnen we weer zeggen dat het weer net niet is wat we verwachten van een game, wat we erg jammer vinden voor een spel als dit, waar wel veel potentie in zit.