, , , , , , ,

We moeten eerlijk zijn. Toen we voor het eerst over Sleeping Dogs hoorden, dachten we meteen dat dit een leuk tussendoortje zou worden op weg naar het spel dat de halve gamewereld op zijn kop zal zetten: Grand Theft Auto 5. De reden waarom we dit dachten is omdat deze twee spellen “Sandbox games” zijn. Dit betekent dat de speler in een grote open wereld wordt gegooid en daar allerlei missies en klusjes voor bepaalde personen moet uitvoeren, om steeds verder in het spel te komen. Maar hier hebben we ons flink in vergist, hoewel Sleeping Dogs veel elementen van zijn genrebroertjes heeft overgenomen, is het toch een uniek spel, waar je uren speelplezier van kan hebben.

Om te beginnen speelt het verhaal zich af in het New York van het oosten, Hong Kong. Wei Shen, de hoofdpersoon van dit verhaal, is een undercoveragent die moet infiltreren in de gangs die zich verschuilen in de achterbuurten van deze Aziatische stad. Wei wordt, nadat hij is teruggekeerd uit de Verenigde Staten, opgepakt bij een drugsdeal en in de gevangenis gegooid. In de gevangenis komt hij zijn oude vriend Jackie Ma tegen die hem vertelt dat hij een goed woordje voor hem gaat doen, mits hij weer wil terugkeren in de gang.

Naderhand wordt Wei apart genomen door zijn politiechef en vertelt onze undercoveragent dat hij deze kans moet grijpen om zijn oude gang genaamd de Triads te infiltreren. Nadat je klaar bent met je verhoor, word je losgelaten in het gigantische Hong Kong met als doel zowel de politie als de Triads tevreden te houden. Want in deze uithoek van de wereld wil je geen ruzie met machtige gemeenschappen hebben…

Techzine heeft Sleeping Dogs getest op de PlayStation 3. Momenteel vind je deze game in onze prijsvergeljkr voor een prijs van ongeveer 53 euro. De game is eveneens verkrijgbaar voor de Xbox 360 en de PC, respectievelijk voor ongeveer 46 euro en 36 euro.