2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Coöp en microtransacties

Extra speler


De coöp-mode heb ik niet uitgebreid getest, maar de basis is duidelijk. Bij elk checkpoint kan een tweede speler zich vervoegen in het spel en kan het verhaal in samenwerking worden doorlopen. De tweede speler is dan actief als de eerder genoemde John Carver, die van een eigen verhaal voorzien is. In de singleplayer wordt dat niet al te ver uitgediept, maar in de coöp-mode zijn er extra missies toegevoegd. Wil je alles meemaken in Dead Space 3, dan moet je dus ook de coöp-mode oppakken. Om het spel uit te spelen is dat echter geen vereiste.

Ondanks dat er een coöp-mode is toegevoegd, is er ook een mode komen te vervallen ten opzichte van Dead Space 2: Er is niet langer een multiplayer aanwezig. Dat is niet direct een ramp, want deze werd in Dead Space 2 niet veelvuldig gebruikt.



Grijpgrage klauwtjes


Als je je er makkelijk van af wilt maken in Dead Space 3 en toch maar vooral wilt knallen, heb je de optie om middels microtransacties allerlei hulpmiddelen aan te schaffen. Dat zorgt -afhankelijk van de mate waarin je er gebruik van maakt- natuurlijk wel voor een aanslag op je tegoed op PSN.

EA heeft aangekondigd dat deze aanpak in meer games zal terugkomen. Het is geen vereiste om aanvullende zaken te kopen en ik speelde de game uit zonder er gebruik van te maken. Er zullen echter altijd mensen zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan en dat weet EA net zo goed.